Gå til hovedindhold

Værd at vide før sejlturen

Alt du behøver vide, før du går ombord på færgen.

  • Læs op

Indhold

    Værd at vide før sejlturen

    Vejledning til bookingsystemet

    I vores bookingsystem kan du ændre, flytte eller annullere din booking.

    Hvis du har fast bopælsadresse på Endelave, eller hvis du ønsker aftale om fakturering af bookinger, skal du oprette dig, inden du booker. Herefter skal du kontakte færgekontoret, hvorfra du vil modtage en kode til brug ved fremtidige bookinger.

     

    Ændring eller annullering af booking

    Din booking kan annulleres indtil 30 minutter før afgang.

    Du kan selv flytte din booking til et andet klokkeslæt eller dato, via den mail du modtager med din billet. 

    Hvis du tilføjer personer eller andet til din booking, skal du betale for tilføjelserne med det samme.

    Hvis du annullerer en booking, refunderes beløbet automatisk. Dette gælder også hvis du fjerner personer eller andet fra en booking.

    Hvis du opretter en ny booking i samme retning samme dag, bliver din oprindelige booking annulleret, og du skal så betale for den nye booking.

     

    Sådan bruger du bookingsystemet

    Som turist behøver du ikke oprette dig for at kan købe billetter.

    For fastboende, sommerhusejer eller andre som ofte benytter bookingsiden, skal du starte med at oprette dig som bruger eller logge på Min Side, hvis du allerede er oprettet:

    Opret dig eller log på via Min Side på vores bookingsystem endelave-ferry.teambooking.dk

     

    Se her hvordan:

     

     

    Sådan opretter du login til Min side:

       

    • Vælg opret dig
    • Indtast den mail adresse, du vil modtage bekræftelser på
    • Indtast en valgfri adgangskode
    • Tryk på LOG IND - herefter modtager du en e-mail, hvor du skal bekræfte, at mailadressen er korrekt  

     Tjek evt. dit spam filter, hvis du ikke modtager e-mailen i din indbakke

     Herefter kan du begynde at bruge Min side.

    Hvis du opretter dig med din Google konto eller Facebook konto. skal den e-mailadresse, der er tilknyttet disse konti, være den samme, som du benytter ved booking. Du skal have åbnet for Google eller Facebook hvis du benytter dem som indgang til Min side.

     

    Når du er logget ind kan du se alle dine fremtidige bookinger, dine overståede rejser og lave en ny reservation.

    For at bruge rabatkoder skal du være logget ind inden booking.

     

    Hvis du ønsker at komme tilbage til start menuen, tryk på firkanten øverst i højre hjørne

    Ø-Kort til Endelave Færgen

    Du kan som fastboende (privatperson med folkeregisteradresse på Endelave) få et Ø-Kort og købe billetter til Endelave Færgen med rabat.
    Ø-Kort rabatordningen gælder ikke for virksomheder, foreninger m.m.

    Hvordan får jeg et Ø-kort

    Ø-kort udstedes af Horsens Kommune.
    Du kan ansøge om Ø-kort ved at klikke på knappen nedenfor.

    Før du ansøger om et Ø-Kort, skal du være oprette som bruger på færgens bookingsiden.

    Når du er oprettet som bruger på bookingsiden, skal du oplyse din mailadresse til færgekontoret, så dit        Ø-Kort kan blive koblet til din mail. Dette kan du gøre ved entet at ringe eller skrive en mail til: 76 29 27 65 / endelavefaergefart@horsens.dk 

    Klik og opret en bruger på bookingsiden


    Klik og søg om at få et Ø-kort (kræver NemID / MitID).

     

    Regler for Ø-kort billetter

    • Ø-billetter må KUN anvendes til privatkørsel.

    • Alle Ø-kort er personlige, og må KUN benyttes at kortejer. 
    Der må ikke købes billetter med Ø-kort rabat til andre personer (f.eks. til gæster eller familie som IKKE har bopæl på Endelave)

    • Gyldig legitimation, der kan dokumentere den rejsendes bopæl, skal kunne fremvises på forlangende.

    • Ved ansøgning om et Ø-kort, accepteres det samtidig at Horsens Kommune tjekker den oplyste adresse med folkeregisteret, samt laver løbende tjek.

    • Ved misbrug af Ø-kort er billetten ugyldig, og der skal købes en ny gyldig billet til den respektive afgang. Ved gentagen misbrug fratages retten til Ø-kort i et år.

    • Personer med Ø-kort er selv ansvarlig for at afmelde sit Ø-kort ved fra flytning af øen. Dette skal ske via mail til kontoret på: endelavefaergefart@horsens.dk

    Din booking

    Når du har købt en billet, vil du modtage en bekræftelsesmail - din booking er vedhæftet denne mail.

    Husk at medbringe din booking på rejsen.

    Gyldig booking skal fremvises ved check-ind, både på ud- og hjemrejsen.

    Du kan printe din booking eller fremvise den på et mobilt device. Stregkoden skal kunne aflæses.

    Se den vedhæftede booking for yderligere detaljer om din rejse.

     

    Rette eller annullere din booking 

    I den bekræftelsesmail du modtager sammen med din booking, er der et link til at rette eller annullere din booking. 

    Bemærk at det låses for ændringer 30 min. før afgang. 

     

    Vigtigt inden rejsen

    Tjek venligst din booking en ekstra gang og sørg for, at alle oplysninger er korrekte. Forkerte eller manglende oplysninger kan medføre, at du bliver afvist ved færgen.

     

    Mødetid

    Rejsende med behov for elevator skal møde senest min. 20 min. før afgang. Tænd katastrofeblinket på jeres køretøj, så ved personalet, at der er brug for elevator.

    Øvrige rejsende skal møde senest 10 min. før afgang.

     

    Check-ind

    Check-ind foregår ved ombordstigning / -kørsel. Passagerer, der rejser flere på samme booking, skal forblive sammen under check-ind.

     

    Sikkerhed på rejsen

    Orienter dig omborg, i forhold til placering af redningsmidler og flugtveje. 

    Respekter skiltningen ombord og følg altid besætningens anvisninger. 

     

    Hund

    Det er gratis at tage din hund med på færgen. 

    Husk at hunde skal være i snor under hele turen, og at det ikke er tilladt for dyr at være i møblerne. 

     

    Ambulance og sygetransport

    Kontakt personalet inden ombordkørsel ved ambulance- eller sygetransport.

     

    Færgens vogndæk 

    Ophold på færgens vogndæk under overfart er ikke tilladt, og vogndækket vil være aflåst under overfarten. 

     

    HUSK AT SLUKKE BILEN NÅR DU HOLDER OG VENTER !

    Vi gør opmærksom på tomgangsregulativet, som indebær at biler max må holde i tomgang i 2 min.

    Læs mere om Horsens Kommunes regler fj. bekendtgørelsen om miljøregulering af visse aktiviteter (BEK nr. 844 af 23/06/2017) 

    Midttrafiks rute 104 har stoppested lige ved færgelejet i Snaptun. Se den aktuelle køreplan hos Midttrafik

    Ny langtidsparkering til færgerne: Snaptunvej 69, 7130 Juelsminde.
    Afstanden fra P-pladserne til havnen er ca. 800 meter, så vi opfordrer til, at du kommer i rigtig god tid.

    Det er vigtigt, at du får booket dit køretøj korrekt. Husk også at oplyse bilens registreringsnummer. 

    Ved biler med trailer eller biler over 2,20 meter skal du være opmærksom på at oplyse den korrekte samlede længde af vogntoget.

    Hvis bilen er booket med forkert registreringsnummer, længde eller højde, mister du din plads, og du vil blive behandlet efter chanceprincippet. Det vil sige, at du kun kan få dit køretøj med ombord, hvis der er ledig plads på færgen.

    Mødetiden for biler og cykler er senest 10 minutter før afgang. Kørestolsbrugere bør møde 20 minutter før afgang.

    Personer, der er dårligt gående, og derfor skal bruge færgens elevator, skal kontakte personalet før afgang.

     

    HUSK AT SLUKKE BILEN NÅR DU HOLDER OG VENTER !

    Vi gør opmærksom på tomgangsregulativet, som indebær at biler max må holde i tomgang i 2 min.

    Læs mere om Horsens Kommunes regler fj. bekendtgørelsen om miljøregulering af visse aktiviteter (BEK nr. 844 af 23/06/2017) 

    Hvis du kører i en handicapbil, skal du være opmærksom på følgende:

    • Mødetiden for handicapbiler er 20 minutter før afgang
    • Tænd katastrofelyset på bilen, når du holder og skal ombord. Dette er for at personalet kan se, at der er tale om en handicapbil
    • Indehaver af Handicap P-kort skal booke handicapbil
    • P-kort skal placeres synligt i bilens forrude.

    Mål på færgens elevator:

    116 cm bred
    96 cm dyb
    105 cm dyb ved døren
    76 cm døråbning

    Skitse over elevatoren på færgen. Elevatoren er 116 cm bred, 96 cm dyb og har en døråbning på 76 cm.

    Vigtige oplysninger

    Gods skal altid bookes og betales via færgens bookingsystem.

    Hvis du ikke kender det nøjagtige leveringstidspunkt, skal du booke godset til den sidste afgang på leveringsdagen.

    Gods skal altid være forsvarligt emballeret. Beskadiget gods eller gods med beskadiget emballage transporteres uden ansvar.

    Gods skal altid være tydeligt mærket med modtagers / afsenders navn og adresse. Der medtages ikke gods uden modtageradresse.

    Småpakker under 10 kg. medtages gratis. Hvis pakken vejer over 10 kg. skal den bookes og betales som pallegods.

    Alt gods som står på havnene i både Snaptun og på Endelave er på eget ansvar. Gods som leveres og stilles på havnene af diverse fragtfirmaer, er ligeledes på eget ansvar, med undtagelse af PostNord som overdaeger direkte til personalet.

    Godstransport bør tilstræbes om tirsdagen, som er færgens ”godsdag”
    Transport af levende dyr kan suspenderes af kaptajnen, hvis denne skønner at transporten ikke er forsvarlig.

    Klassificeret gods - farligt gods

    Farligt gods bliver transporteret i overensstemmelse med Østersøaftalen, og skal altid bookes senest 24 timer inden afgang.

    Se særlige farligt gods-afgange i fartplanen. (2. onsdag hver måned). Læs mere om transport af farligt gods hos Søfartsstyrelsen. 

     

    OBS.

    Sommeren nærmere sig og det samme gør høst-sæsonen.

    Vi vil gerne lige gøre opmærksom på de regler der gælder for transport af hø og halm med færgen.

    Hø / halm betragtes i henhold til gældende regler for farligods transport, som farligt gods.

    Dette gælder for ALT hø / halm.

    Vådt eller fugtigt hø / halm, må grundet fare for selvantændelse, ikke transporteres med færgen, og vil blive afvist. 

    Husk læsset skal altid være overdækket.

    Det vil sige at det kun er muligt at booke billetter til transport af hø og halm, på vores særlige Farligt gods afgange, som ligger den 2. onsdag i måneden.

    Der gøres opmærksom på at ovenstående regler gælder for 3 kg og opefter. (dvs. også ved små mængder)

     

    Såfremt der er spørgsmål til dette, er du velkommen til at skrive til endelavefaergefart@horsens.dk

     

    Rigtig god sommer

    Alle billetter skal købes via bookingsiden.

    For dem som har oprettet sig på bookingsiden, er det muligt at hente bookingsiden som en app til sin mobiltelefon.

    Følg vejledningen her

    Bemærk at du skal logge på MIN SIDE når du bruger appen